Over Ons

Slimme salarisspecialisten!

Welkom bij LogiSal van Logihuis b.v.

Wij zijn technisch slimme salarisspecialisten. En onze kennis delen wij graag. Onze software zit logisch in elkaar en we weten hoe belangrijk dat voor u is. En dus helpen wij u met onze software waar wij kunnen.

Onze software is ontwikkeld door salarisverwerkers en belastingadviseurs, met andere woorden mensen uit de praktijk.
Onze helpdesk weet hoe LogiSal werkt en wanneer u er niet uitkomt met onze uitgebreide Kennisbank, dan kunt u ons altijd mailen of zelfs bellen. Wij helpen u graag met het gebruik van LogiSal. Onze medewerkers hebben passie voor het vak en onze software en willen u echt verder helpen, van mens tot mens.

Klanten geven LogiSal een 9,4!

Waarom is LogiSal zo sterk?

Onze software heeft zich al tientallen jaren bewezen en omdat we steeds opnieuw naar u luisteren kunnen wij onze software verder afstemmen op uw wensen zodat u zorgeloos de salarisadministratie kunt doen.
Maar ook omdat bij ons de lijnen kort zijn: wij weten waar we het over hebben en kunnen snel schakelen.

U zoekt ervaring, flexibiliteit, gebruiksvriendelijkheid.

LogiSal werkt voor meer dan 10.000 werkgevers in Nederland en verzorgt gemiddeld ca. 100.000 loonstroken per maand. Wij zijn daardoor van vrijwel alle markten thuis. En de prijs? Door ons on-premiss model weten wij onze kosten zeer laag te houden en zijn wij waarschijnlijk het goedkoopste pakket voor salarisverwerking van Nederland. Vergelijk en oordeel zelf.

U zoekt actualiteit.

Nieuwe wetgeving en regelingen worden vooraf door ons beoordeeld en ingericht en getest met onze vaste partners. Wij zorgen ervoor dat LogiSal altijd up-to-date is.

Online en offline.

LogiSal installeert u op een computer (on premiss) en is geen dure cloud-oplossing. Uiteraard kunt u LogiSal ook op een server installeren waardoor u het ook via internet op afstand kunt benaderen. Zie hiervoor de LogiSal Online oplossing.

Geschreven door mensen uit de praktijk

LogiSal is salarissoftware geschreven door mensen uit de praktijk, die door hun ervaring begrijpen hoe u met software wilt werken. Onze salarisadministrateurs verwerken ook zelf administraties met LogiSal en onze helpdeskmedewerkers helpen dagelijks klanten bij het gebruik van LogiSal.
En altijd in samenwerking met u, de gebruiker. Want uw wensen en ervaringen spelen een belangrijke rol in de groei van onze klantenkring en de ontwikkeling van onze software.

Daarbij bent u enorm flexibel. Dankzij moderne technieken kunt u boekingen moeiteloos verwijderen en vervangen, waardoor u flexibel blijft en arbeidstijd bespaart. U kunt salarisspecificaties aanpassen aan uw wensen en huisstijl als u dat wenst. Zelfs het menu van LogiSal kunt u naar eigen smaak inrichten.

Geschiedenis

Nog maar net begonnen met een administratie en belastingadvieskantoor begon de oprichter met het zelf schrijven van wat later LogiSal zou worden. De reden was eenvoudig dat hij naar zijn mening geen geschikte salarissoftware kon vinden. In het begin was het niet meer dan geautomatiseerd rekenen. Hij werd lid van het College van Belastingconsulenten en samen met collega’s werd het salarisprogramma verbeterd en ook steeds meer gebruikt. Maar toch duurde het nog tot 2000 voordat het Dos programma werd omgezet naar een Windows softwarepakket voor salarisadministratie. Vanaf 2001 was LogiSal niet alleen geschikt voor accountancy maar ook voor MKB en werd het steeds verder verbeterd in gebruikersvriendelijkheid. De gebruikers hebben in de afgelopen jaren een grote rol gespeeld in de mogelijkheden die LogiSal u nu biedt.

Filosofie

LogiSal is een salarispakket met een filosofie.
Wij willen een gebruikersvriendelijk en compleet pakket leveren voor de laagste prijs in Nederland:
Dat bereiken wij door:

  1. Een groot aantal klanten
  2. Geen dure advertentiecampagnes
  3. Handleiding niet op papier maar digitaal
  4. Geen vertegenwoordigers, geen wederverkoop
  5. Geen documentatie op papier maar alle informatie via internet
  6. Automatische updates via internet
  7. Levering van de licentiesleutel na ontvangst van betaling waardoor wij geen afschrijvingen op dubieuze debiteuren hebben.

Dankzij bovenstaande profiteren onze klanten van voordelige prijzen.

Chronologie

2024: Ontwikkeling Werkgevers Portaal.

2023: LIS Portaal voor indienen loon- en pensioenaangiften.

2022: Introductie van gratis LogiSal Medewerker App en Webshop.

2021: Logihuis b.v. wordt overgenomen door Xperient, software ontwikkelaar van HR platform PIM en salarisverwerker.

2019: Logihuis lanceert Cloud Dossier. Cloud Dossier is een werkgeversportaal waarmee u eenvoudig en veilig (avg-proof) documenten deelt met uw klant.

2018: LogiSal Online wordt steeds groter.

We maken LogiSal salarisadministratie AVG-proof op vele manieren en we starten met de ontwikkeling van een klantportaal.

2017: Employee Self Service zal deel uitmaken van LogiSal. Kosteloos. Werknemers kunnen salarisspecificaties en jaaropgaven via een APP in zien.

2016: LogiPoort komt in de markt en heeft in augustus 20% marktaandeel als het gaat om loonaangiften via Digipoort.

De Wet Aanpak Schijnconstructies wordt geïntegreerd.

TWK wordt ontwikkeld maar voorlopig nog even intern gehouden.

2015: LogiSal DotNet wordt breed uitgezet. Aankondiging einde lifetime ondersteuning XP

Ontwikkeling van LogiPoort waarmee aansluiting gemaakt kan worden op Digipoort voor het indienen van loonaangiften en pensioenaangiften.

Ontwikkeling Pensioenaangifte voor Zorg en Welzijn en APG.

2014: LogiSal Next Generation wordt gebouwd in DotNet.

2013: Wet Uniformering Loonbegrippen. Tijdelijke heffingskorting. IBAN inclusief automatische conversie. SEPA betalen.

LogiSal Online: LogiSal is ook online beschikbaar en volledig uitwisselbaar met LogiSal desktop.

2012: Pensioenaangifte is klaar.
Introductie van Webinvoer Werknemer. Tevens HRM koppeling.

LogiSal introduceert haar nieuwe website met MetroDesign. Veel verwantschap met Windows8.

2011: Uniformering Loonbegrip noopt ons nu al de eerste stappen te zetten. Alle grondslagen worden gelijkgetrokken. Zie ook onder Nieuws. Inmiddels uitgesteld naar 2013.

2010: De ELOA (Eenduidige LOonAangifte) is klaar maar gaat niet door. Start ontwikkeling webtoepassingen voor LogiSal.

Start ontwikkeling PensioenAangifte.

Ontwikkeling van urenimport. Urenregistratiepakketten kunnen hieraan koppelen.

2009: Logihuis ontwikkelt XBRL en onderzoekt OTP (Overheids Transactie Poort).

2007: Logihuis is initiatiefnemer en mede-oprichter van Belangenvereniging Ontwikkelaars Salaris Software en wordt gesprekspartner van belastingdienst, UWV enz.

2006: Alle output naar PDF en verzenden per email.

2005: Elektronische loonaangifte nog niet verplicht maar al wel mogelijk.

2004: LogiSal introduceert salarisspecificaties per email en PDF.

Onvrede

Het verhaal begint in de tachtiger jaren van de vorige eeuw.

LogiSal is geboren uit onvrede. Onvrede met de toen bestaande software. Als belastingadviseur en lid van het College voor Belastingconsulenten was de ervaring met bestaande software dat het te traag en onlogisch was. Automatisering veranderde toen al snel en mogelijkheden werden beter, maar de software van toen stond stil. De toepassing moest logischer: LogiSal was geboren.

Samen met andere leden van het College Belastingconsulenten werd de blauwdruk ontwikkeld voor een flexibel systeem dat voor de gebruiker logisch in elkaar steekt. In eerste instantie als hobby en vooral voor eigen gebruik, toen voor wat vrienden en kennissen van het College Belastingadviseurs. Het sloeg aan. De klanten droegen in belangrijke mate bij aan de vorming en groei. Een mooie tijd waarin we zelfs soms van klanten een taart bezorgd kregen. Dank u wel!

We zijn inmiddels jaren verder. Wij maken deel uit van overlegorganen met de overheid, onze kritische stem wordt gehoord bij Belastingdienst en uitvoeringsinstellingen.
We publiceren nieuws, vrijwel dagelijks. Maar we maken ook fouten. En lossen die op. We zijn net mensen.

En mensen willen wij blijven.
De missie en geestdrift van toen staat nog steeds als een huis. Logihuis..

Wanneer u na update van LogiPoort een fout met de token krijgt, verzoeken wij u om telefonisch contact met onze helpdesk op te nemen: 088-5812300