Uitvoering StiPP gaat per 1 januari 2018 naar PGGM

Uitvoering StiPP gaat 1 januari 2018 naar PGGM

Vanaf 1 januari 2018 neemt PGGM de pensioenuitvoering van het pensioenfonds StiPP over van Syntrus Achmea Pensioenbeheer (verder: Syntrus). Begin november zult u hierover meer informatie ontvangen als werkgever en administratiekantoor. Daarnaast komt er begin november een extra webpagina op de StiPP website met vragen en antwoorden met betrekking tot de overgang naar PGGM.

Voorop staat dat er in de wijze van aanlevering niets wijzigt per 1 januari 2018. Dus:
a) Het PDO-formaat blijft gelijk.
b) Het aansluitnummer waaronder een werkgever bekend is, wijzigt niet.
c) De regelingscode die in het PDO-bestand is opgenomen om aan te geven of de deelnemer onder de Basis- of de Plusregeling blijft gelijk.
d) Periodieke aanlevering van het PDO-bestand blijft gelijk.
e) Er kan nog steeds in één PDO-bestand meerdere werkgevers aangeleverd worden.

Wijzigingen per 1 januari 2018 voor administratiekantoren:
a) Administratiekantoren krijgen een eigen omgeving. Dit betekent dat u niet langer hoeft te werken met de inloggegevens van een werkgever.
b) Administratiekantoren krijgen een eigen gebruikersnaam en wachtwoord (via de post in de maand januari 2018). U kunt dan PDO’s voor uw werkgevers insturen en de gegevens op het portaal inzien.
c) U kunt vervolgens zelf aangeven wie kan inloggen op het portaal (meerdere gebruikers).


Datum: 12 oktober 2017

Op dinsdag 26 september vanaf 08:00 uur vinden er bij de Belastingdienst werkzaamheden plaats, waardoor er tijdelijk geen verwerking plaats zal vinden. De Belastingdienst verwacht dat de verwerking rond 14:00 uur weer opgestart kan worden. Het kan dus zijn dat u tijdelijk later een ontvangstbevestiging van ons ontvangt dan u gewend bent.