LogiSal Help versie 2015 - 2019
×
Menu
Index

Zorg en Welzijn

 
 
 
 
Periodeblok > Uniforme Pensioenaangifte UPA Zorg en Welzijn
 
Let op: LogiSal laat alleen de werkgevers zien die onder PFZW vallen. De selectie wordt gedaan op grond van het productkenmerk bij Werkgever > Inhoudingen > Dubbelklik pensioen > tab Behoort tot. Dit is normaal gesproken automatisch goed ingevuld.
 
 
 
 
Let op: U kunt zelf de berichten indienen via LogiPoort of het indienen via LIS.
Belangrijk is het relatienummer dat u gebruikt, dat wordt inhoudelijk in het xml geplaatst.
Dit nummer moet hetzelfde zijn als  waarmee u inzendt.
Via LogiPoort gebruikt u uw eigen relatienummer.
Via LIS wordt ons relatienummer gebruikt.
 
Inzenden via LIS
Ga naar Periodeblok > Uniforme Pensioenaangifte UPA Zorg en Welzijn.
Volg de stappen en vink bij het Inzender scherm "Inzending gaat via LIS" aan.
Dit zorgt er voor dat ons relatienummer gevuld wordt.
 
Inzenden via LogiPoort
Ga naar Periodeblok > Uniforme Pensioenaangifte UPA Zorg en Welzijn.
Volg de stappen en selecteer bij het Inzender scherm Licentiehouder aan.
Belangrijk is dat u het relatienummer hebt gevuld bij Instellingen > Gegevens licentiehouder.
Vul achter PFZW relatienummer uw eigen relatienummer.
Dit is hetzelfde als de inlognaam van het upa account.
 
Het UPA account vindt u in Mijn Organisatie op www.pfzw.nl. Let op: Dit is niet de login zelf van Mijn Organisatie maar een apart UPA account.
Kijk voor meer informatie op deze pagina van PFZW om een UPA account aan te maken.
 
 
Relatienummer van de Werkgever
Bij Werkgever > Algemeen kunt u het relatienummer PFZW invullen. Zij noemen het 'Organisatienummer' en het is maximaal 6 cijfers. Deze nummers kunt u vinden in Mijn Organisatie.
 
 
Voor algemene informatie over verlonen e.d. gaat u naar branches > Zorg en Welzijn.
 
Correcties:
In de pensioenaangiften worden geen correcties opgenomen. Als u een pensioenaangifte samenstelt controleert LogiSal tegelijk alle voorgaande perioden en signaleert het als er verschillen zijn. U wordt dan gevraagd die betreffende periode eerst apart nog een keer in te dienen. Dat is van groot belang voor de controle achteraf over het hele jaar.
 
Overnieuw indienen:
Als u een aangifte overnieuw wilt indienen voordat u van latere tijdvakken al een aangifte heeft ingediend dan kan dat gewoon. U hoeft nergens op te letten. Het pensioenfonds verwerkt deze nieuwe aangifte en gooit de oude helemaal weg.
Echter soms wilt u een nieuwe aangifte indienen, maar latere tijdvakken zijn al ingediend.
Bijvoorbeeld u wilt april overnieuw doen, maar t/m augustus is al ingediend.
Dan zal LogiSal er automatisch een correctiebericht van maken.
U dient dan zelf te controleren of er intrekkingen gedaan moeten worden.
 
Intrekking (of Intrekkingen):
 
Proces:
LogiSal signaleert zoveel mogelijk de fouten die tot afkeuring kunnen leiden. De pensioenaangifte bestaat uit een aantal stappen en elke stap is voorzien van een log waarin met hoofdletters eventuele fouten worden gesignaleerd. Negeert u dat niet.
 
Bestandsnaam:
De naam van het bestand mag u niet wijzigen.
 
Afkeuringen
Meer informatie over afkeuringen vindt u in de online help van LogiPoort.
 
Afkeuring en problemen met de aanlevering
Als u een bericht krijgt van afkeuring dan volgt u eerst de stappen hieronder.
Wij hanteren een streng en strak programma om problemen met Zorg en Welzijn in 2017 op te lossen. Volgt u de volgende stappen:
 
1. Begrijpen
Zorg dat u de foutmelding begrijpt. Als u die niet begrijpt dan verwijzen wij u naar PFZW:
Veel gestelde vragen over de UPA:
 
Informatie van PFZW over meldingen zonder toelichting: die zullen vanzelf verdwijnen en daar hoeft u niets mee te doen.
 
Contact met de werkgeversdesk:
 
Waarschijnlijk zal PFZW de onderbouwing van de signaleringen via websites en video's uitleggen. Dat systeem zal zich ook verbeteren dus raadpleeg hun sites regelmatig.
Zodra wij dat weten publiceren wij hier links naar de signaleringen.
 
2. Webportal
Waarschijnlijk zullen signaleringen zichtbaar zijn in een webportal of zo. Raadpleeg dat regelmatig.
 
3. Helpdesk LogiSal
Als u een probleem heeft dan kunt u ons liefst bereiken via e-mail. Als u belt zult u hierop gewezen worden. Wij verzoeken u om begrip.
Het e-mail adres is helpdesk@logihuis.nl
Wat wij bij voorkomende problemen van u willen ontvangen is:
 
Hieronder zullen in de loop der tijd steeds meer specifieke problemen opgelost worden. Raadpleeg onderstaande FAQ.
 
 
Zie ook Branche informatie Zorg en Welzijn voor berekenen, CAO en dergelijke.